Acasă » Posturi cu tagul: 'CRRT Busteni'

Tagul: CRRT Busteni

Premise pentru implementarea „Sistemului de Turism Local – STL” in Valea Prahovei

Diversificarea ofertei turistice existente precum si amenajarea/re-amenajarea turistica permanenta reprezinta un set de decizii importante privind continutul viitorului produs turistic al unei zone. Pozitia geografica a zonei, renumele de care se bucura in randul turistilor romani sau straini, ofera conditii propice pentru dezvoltarea activitatii turistice prin oferirea de servicii de inalta clasa pe tot parcursul anului.

Prezentul studiu este realizat in scopul de a demonstra, inca odata daca mai era nevoie, ce reprezinta statiunile din zona Valea Prahovei ca destinatie turistica pe harta Romaniei, subliniind faptul ca intr-o zona turistica cu potential deosebit trebuie sa existe atat dotari turistice de calitate dar si servicii care sa vina in intampinarea turistilor cu pretentii din ce in ce mai ridicate. In acest sens vom prezenta in cadrul studiului, alaturi de intraga baza tehnico-materiala turistica aferenta statiunilor Sinaia, Busteni si Azuga oportunitatea implementarii in premiera absoluta pe Romania a unui concept intitulat “Sistem de Turism Local – STL”.

Ca ramura a sectorului tertiar de interferenta, turismul reprezinta in perioada contemporana o varianta strategica pentru numeroase economii nationale, fiind cunoscute efectele sale benefice in plan economic, social, cultural si, intr-o anumita masura, asupra mediului natural. In plan social, turismul raspunde unei multitudini de nevoi umane – de odihna, recreere, cunoastere, ingrijire a sanatatii, destindere, imbogatire a orizontului cultural, comunicare, aventura si altele – ceea ce argumenteaza antrenarea unei ponderi ridicate a populatiei la circulatia turistica. Din acelasi motiv, turismul este considerat un important indicator al calitatii vietii si totodata un mijloc de crestere a acesteia.

Muntele a reprezentat din totdeauna o destinatie preferata pentru refacere, odihna, aventura sau alte nevoi socio-culturale. In acelasi timp, zona turistica atrage atentia investitorilor si organizatorilor, datorita oportunitatilor oferite pentru dezvoltarea unei activitati economice eficiente, astfel ca putem vorbi astazi despre existenta, pe plan mondial, a unei oferte complexe, diversificate (pentru toate gusturile si disponibilitatile banesti) si de marea atractivitate. In tara noastra, turismul se inscrie astazi in tendintele manifestate in general: transformari structurale generate de trecerea la economia de piata, scadera circulatiei turistice, a calitatii echipamentelor si serviciilor, din lipsa surselor investitionale, dificultati generate de intarzierea privatizarii, de fiscalitatea impovaratoare, care nu favorizeaza dezvoltarea turismului, de lipsa coerentei cadrului legislativ, de imaginea negativa a Romaniei propagata peste hotare etc. Aceste tendinte demonstreaza sensibilitatea turismului la stimulii economico-sociali, la convulsiile conjucturale, iar turismul nu face exceptie.

O data cu dezvoltarea turismului din ultimele decenii si transformarea lui intr-o miscare de masa, s-a impus mai mult in atentia investitorilor si promotorilor variatelor forme de turism, tocmai datorita numeroaselor conditii pe care le ofera pentru desfasurarea unei activitati economice cu rezultate benefice. Desigur, au existat si efecte mai putin dorite, in plan social mai ales, dar reactia autoritatilor sau a altor organisme a fost promta si, o data constientizate aceste efecte negative, au fost luate masuri de prevenire sau combatere. Cererea pentru turism a cunoscut, pe plan mondial, o evolutie ascendenta, dar si importante schimbari in ceea ce priveste motivatia deplasarii, sub influenta a numerosi factori, de ordin economic, social – demografic, psihologic, politic, etc.

 

De ce DESTINATIA TURISTICA “VALEA PRAHOVEI” ?

 

Radacinile turismului se situeaza in cateva locuri particulare, si cand spun acest lucru, ma gandesc atat la localizarea spatiala a ofertei, cat si la cerere. Difuziunea turismului in plan social si extinderea amenajarilor sunt practic cele doua fenomene principale si interdependente care constituie esenta evolutiei turismului de orice natura.

Valea Prahovei este localizata din punct de vedere geografic in centrul Romaniei, fiind brazdata de o frumoasa vale, langa padurea sensibila din punct de vedere ecologic si Parcul National Bucegi. In aceasta regiune se poate ajunge cu trenul sau cu automobilul din Bucuresti sau din orice alt oras al Romaniei; in prezent, aproximativ 500 000 de vizitatori/ an prefera alpinismul, cataratul, skiatul si aspectul oferit de zona. De asemeni, datorita localizarii si frumusetii unice, zona atrage foarte multe intalniri de afaceri si conferinte.

Punctele tari pe care le poseda zona Valea Prahovei constau in primul rand in frumusetea peisajului, atat in perioada de iarna cat si in perioada de vara, posibilitatea practicarii drumetiilor montane si a cunoasterii obiceiurilor populare traditionale. Un alt punct forte il constituie accesul facil in zona, precum si faptul ca statiunile din zona se numara printre localitatile care compun cea mai cunoscuta salba de statiuni montane din Romania: Sinaia – Busteni – Azuga – Predeal.

Situarea statiunilor turistice din Valea Prahovei le confera o serie de avantaje si reale premise pentru dezvoltarea, pe mai departe, a unui turism competitiv la nivel european. Astfel, traditia in sporturile de iarna si traseele montane de exceptie aflate in vecinatate, recomanda zona, in primul rand, pentru turismul montan. Circuitele montane turistice, partiile de schi, traseele montane mai mult sau mai putin dificile adecvate tuturor turistilor, de la cei mai putin antrenati pana la experti – toate acestea constituie tot atatea premise de dezvoltare a acestui tip de turism.

Un alt tip de turism, de data aceasta de nisa, recomandat atat de perspectivele economice pe care le ofera cat si de caracterul prietenos mediului, este cicloturismul, cu atat mai mult cu cat in apropierea statiunilor exista trasee amenajate pentru mountain bike.

Aflata pe traseul unui drum important DN1, ce leaga 2 provincii istorice – Muntenia si Ardealul – zona Valea Prahovei este deosebit de recomandata pentru turismul de afaceri. Un argument in plus il constituie existenta structurilor de primire turistica aferente, adecvate organizarii reauniunilor, congreselor, intalnirilor de afaceri, etc.

De asemenea, se pot prelua vizitatorii atat din localitatile vecine cat si din orasele aflate pe DN1 – Ploiesti, Campina, Brasov – fiind o alternativa mai placuta pentru turismul de tranzit.

Ultimul, dar nu cel mai lipsit de importanta, tip de turism adecvat caracteristicilor statiunilor de pe Valea Prahovei este turismul de odihna si recreere. Intreaga zona poate deveni destinatia obisnuita atat pentru concediile de lunga durata – de vara sau de iarna – cat si pentru micile sejururi de week-end, constituindu-se intr-o oaza de odihna si relaxare, aflata la o distanta nu foarte mare de orasele importante din Romania.

Viata culturala extrem de bogata si variata a orasului, precum si existenta unor obiective culturale, istorice si ecumenice, impun dezvoltarea unui turism cu valente culturale.

 

Centrul Regional de Resurse in Turism (CRRT) din BUSTENI

Busteniul este situate in inima zonei Vaii Prahovei si este considerat o poarta naturala de intrare in Parcul Natural Bucegi, un loc ideal pentru promovarea activitati integratoare in domeniul turismului, intelegand ca evolutia acestuia trebuie facuta pe coordonatele conceptului de turism responsabil prin utilizarea mai multor resurse: informarea actualizata, accesul la expertiza, formarea profesionala, elaborarea de studii, rapoarte, baze de date , identificarea de parteneri, dezvoltarea de retele.

CRRT Busteni este rezultatul unei colaborari eficiente intre Administratia Locala si Fundatia Amfiteatru Bucuresti alaturi de alti parteneri pe proiecte: AJOFM Prahova, Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor (CNFPA), Asociaţia Europeană pentru o Viaţă mai Bună (AEVB), Synthesis Management Consultants – SMC, Diastasi Training and Consulting Services, Bolt International Consulting si alti.

Centrul Regional de Resurse in Turism a initiat dezvoltarea de parteneriate cu comunitatea locala, incercand sa ajute localnicii sa se reintegreze in piata munci prin cursuri de formare si recalificare in domeniul turismului. Aceasta trebuie sa fie o alaturare a eforturilor autoritatilor locale, oamenilor de afaceri si cetatenilor. CRRT-ul isi aduce sprijinul utilizand experienta proprie in procesul de formare profesionala de specialitate, participare publica, colectare de date, asistenta tehnica si consiliere personala in procesul de luare a deciziilor.

Centrul Regional de Resurse in Turism are personal specializat, stabilitate organizationala si programe efective pentru a-si indeplini potentialul rol in dezvolatrea durabila a turismului din Valea Prahovei utilizand in acest sens mai multe instrumente: „Revista VIP”, „Vacante si calatorii”, „Cuvantul”, „Lumea misterelor”, „Eurocomunitatea medicala”, „Respublica” iar ca structuri lucrative mentinoam : ARTE (Agentia Romana de Turism si Evenimente), Agentia.ro (agentie full service pentru activitati de PR, publicitate, organizare de evenimente, seminarii, forumuri, actvitati de formare etc), Editura ARTE (actvitati editoriale) si alti parteneri directi: Televiziunea nationala “Travel Mix”, Televiziunea regionala VP-TV, Ziarul regional “Valea Prahovei”, Radio “Best FM” si Revista on-line “Totpal’s Daily News”.

Desi situata in randul zonelor din Romania al caror potential turistic este divers si bogat, destinatia turistica Valea Prahovei nu a reusit sa-l valorifice la adevarata sa valoare. Perioada de dupa 1990 se caracterizeaza printr-un volum al circulatiei turistice interne si internationale relativ scazut, un volum al incasarilor, in principal al celor valutare, nesemnificativ, comparativ cu celelalte tari receptoare din zona. Pentru aflarea variantelor posibile de redresare a turismului si pentru identificarea acelor strategii coerente care sa duca la revigorarea acestui sector CRRT Busteni pune la dispozitie o serie de studii facute la nivel regional si national, care ofera posibilitatea gasirii elementelor de disfunctionalitate ale intregii activitatii turistice din zona.

Ca rezultat al exprimarii internationale a conceptului de dezvoltare durabila, implementarea unor noi concepte si sisteme de lucru (vezi STL) in domeniul turismului, in parteneriat cu grupurile de interes locale, zonale si nationale, este in acest moment considerata ca o prioritate atat de administratia si organizatiile publice locale cat si de beneficiarii directi (localnici si turisti).

 

Oportunitatea implementarii unei Sistem de Turism Local (STL) in Valea Prahovei

In Europa, regiunile considera turismul ca fiind unul dintre sectoarele de activitate cu cele mai bune perspective de crestere, cu efecte la crearea de noi locuri de munca, turismul fiind obiectul masurilor prioritare specifice care prevad modernizarea infrastructurii in toata complexitatea termenului si a dezvoltarii si diversificarii serviciilor legate de turism (noile tehnologii ale informatiei si comunicarii, retele culturale, formare de personal calificat etc).

Optimismul privind valorificarea prin turism a comunitailor este serios temperat de redusa folosire a patrimoniului (cele mai interesante resurse locale nu sunt , adeseori, disponibile si echipate pentru exploatarea turistica), slaba integrare a subiectilor care se ocupa de turism – autoritati publice, private, asociatii – si lipsa sinergiei intre sectoarele de interventie care ar putea fi conexate turismului.

In Italia Legea nr 135 din 29 martie 2001 (Reforma legislatiei nationale a turismului) stabileste cadru de functinonare a STL (Sistemul de Turism Local). Factori de omogenitate: artitecturala rurala, patrimoniul ambiental si natural, productia tipica locala, gastronomica si artizanala;

Incepand cu anul 1990, o serie de schimbari fundamentale au survenit in viata locuitorilor din zona Valea Prahovei si a statiunilor care o compun, ceea ce face necesara o gandire unitara a autoritatilor locale, convergenta cu a locuitorilor si oamenilor de afaceri pentru ca acestia sa-si poata contura viitorul; un viitor care nu este nici simplu de prevazut, nici simplu de pregatit

Principalele modificari (unele chiar critice) aparute in spatiul economic, social, cultural, ecologic al localitatii din Valea Prahovei sunt de natura urmatoare:

  • tranzitia industriei spre economia de piata a dus la reducerea sau incetarea activitatii unor intreprinderi din localitate sau din orasele vecine; rata crescuta a somajului!
  • reducerea venitului populatiei (datorita crizei economice) a facut ca numarul turistilor (sursa de venit pentru locuitorii localitatii) sa fie in continua scadere

In acelasi timp zona pastreaza inca elemente de ruralism (arhitectura caselor, practicarea agriculturii, a cresterii animalelor, obiceiuri si traditii locale) care ar trebui incluse intr-o strategie de dezvoltare durabila a turismului local. Pozitia geografica a Vaii Prahovei aduce beneficii localitatilor din zona, prin potentialul turistic asociat cu frumusetile naturale si cu accesul usor catre Parcul Natural Bucegi ca si oportunitatile oferite de tot ce poate insemna turismul montan.

Avantajul implementari unui Sistem de Turism Local (STL) este ca se pot construi modele agregative si de sinergie intre diversi actori publici si privati care opereaza in teritoriul destinatiei turistice Valea Prahovei, pentru a realiza un program de dezvoltare turistica locala.

STL: este asezat pe coordonate omogene si integrate, cuprinzand domenii de aplicare teritoriale si regiunionale diferite, caracterizate de o oferta integrata a bunurilor culturale, ambientale si de atractie turitstica, inclusiv produse tipice de agricultura si artizanat local, sau prezente difuze a intreprinderilor turistice singure sau asociate.

Integrarea sistemica pune la dispozitie resurse, capacitate de proiectare, getionare si construire de retele de relatii pentru un program de dezvoltare durabila turistica bazata pe programe consensuale, fara a fi impuse de la centru, fara sa aiba o organizare verticala/piramidala.

Factorii fundamentali pentru construirea unui Sistem de Turism Local (STL):

  • identificarea tipului de legaturi care se instaureaza intre diversi actori/integrarea marketingului prdusului touristic cu cel teritorial, incat sa se conexeze retele teritoriale cu cele de comunicare;
  • mobilizarea disponibilitatii (dorintei) actorilor locali de a coopera/conceptul de colaborare competitiva/activitatea de tip cooperatist/intreprindere colectiva
  • organizarea unei retele orizontale, pentru a favoriza schimbarea catre un model de colaborare inter-organizational (cu cat mai multe instrumente comune de tip portal www, furnizare de servicii pentru retea , city card, call center etc)

Conditionari ale succesului implementari STL

Trebuie mentionat ca elaborarea si implemtarea sitemului de turism local este initiativa unei organizatii neguvernamentale ca raspuns la necesitatile identificate in societatea civila si nu un raspuns la cererea expresa a oamenilor de afaceri sau administratia locala. Astfel motivarea populatiei pentru intelegerea sistemului, garantarea implicarii acestora si insuflarea simtului de proprietate asupra STL sunt elementele esentiale pentru garantarea succesului actiunii

Pasii pentru realizarea unui Sistem de Turism Local (STL) de succes incep cu infiintarea comitetului promotor al zonei care elaboreaza planul de dezvoltare turistica locala urmat de:

  1. Analiza socio-teritoriala, care trebuie utilizata in faza preliminara a proiectului, primul pas de definire a structurii organizatorice si aria geografica a STL care sa contina: calitatea legaturilor sociale intre actori, nivelul de integrare existent deja in teritoriu, care contribuie la coeziunea intre participantii si activitatea directa sau indirecta conexata incoming-ului, modele/experiente organizatorice existente sau consumate, disponibilitatea de colaborare intre actorii locali prin schimburi de servicii, modul de gasire a posbilelor forme de a incepe retelele teritoriale si communicative necesare pentru a gestiona un STL. Pentru a face acestea se folosesc diverse tehnici communicative: focus grupuri, seminarii, intilniri, sondaje etc, pentru a reflecta cat mai bine conditiile socio-teritoriale ale ariei.
  2. Stabilirea actorilor care participa la STL. Clarificarea gradului de interes, din partea actorilor, si selectarea celor interesati, pentru colaborare, pentru ca numai asigurand o coeziune puternica se pot realiza retele inter-organizationale care stiu sa gestioneze mai bine primirea vizitatorilor. Dupa definirea pozitionarii stategice a comunitatii se realizeaza “Planul de dezvoltare turistica”. Instrumentul turistic principal cu care opereaza STL este Planul de marketing turistic territorial
  3. Valorificarea si evaluarea periodica a sistemului turistic local. Evaluarea arata daca avem o organizatie capabila sa combine invatarea cu achizitia cunostintelor din domeniul turismului, capabila sa asigure avantaje pentru tranzactiile stakeholders locali, capabila sa-si corecteeze erorile de functionare si sa introduca solutii innovative cat mai oportune pentru ca sitemul sa poate reactiona adecvat la sfidarile contextului.

 

Dezvoltare durabila a turismului prin system STL sau supravietuire economica?

Resursele naturale (pasunea alpina, padurea, muntele), infrastructura existenta (sosele si drumuri, locuinte, scoli, sistem de alimentare cu apa si gaze etc.), experienta in prestarea serviciilor pentru turisti, o industrie traditionala (fabricarea hartiei, prelucrarea lemnului, oieritul, etc.) sunt premise ale reconsiderarii unor modele de productie care sa poata sustine un proces de supravietuire economica care, treptat, sa se transforme intr-o nastere durabila.

Strategia trebuie insa sa identifice solutiile pentru tinerii localnici, care, din lipsa ofertelor de locuri de munca sunt din ce in ce mai tentati sa paraseasca localitatea saracind astfel potentialului uman si structura sociala.

Puncte vulnerabile pentru evolutie:

Pe parcursul planificarii activitatilor de dezvoltare durabila a turismului zonal urmatoarele aspectele vulnerabile ale asezarii au fost luate in considerare:

  • modificarea modelelor de productie in conditiile economiei libere de piata
  • sosea nationala de mare trafic ce traverseaza zona (producand zgomot si poluarea aerului)
  • nivelul scazut al motivarii si participarii publice al localnicilor si oamenilor de afaceri
  • competitia neconstuctiva intre statiuni ( Sinaia, Busteni, Azuga), in special in turism

Componente zonale pentru sprijinirea dezvoltarii durabile a turismului:

  • Muntele, cu tot ce inseamna acesta (turism, pasuni, padure, posibilitati de cazare, sporturi de iarna si de vara, etc.) se profileaza ca un suport economic stabil in timp, capabil sa sustina activitatea majoritatii locuitorilor din Valea Prahovei.
  • Suprafata agricola /silvica, traditia in cresterea animalelor ( inclusiv prin pasunat pe golurile alpine) poate revigora productia agricola care gaseste o piata locala favorabila
  • Indeletniciri traditionale ( prelucrarea lemnului, in special) trebuie stimulate si promovate
  • Modele de consum traditionale ce includ produse precum fructele de padure, plantele medicinale si cupercile trezesc interesul persoanelor ce vin la odihna si tratament
  • Elemente de arhitectura istorica si rurala ce trebuiesc conservate si restituite comunitatilor
  • Un folclor inca prezent, datini si obiceiuri ce sunt inregistrate in colectivitate, mai ales la populatia in varsta ce pot constitui suportul politicii si programelor pentru dezvoltarea durabila a turismului.

 

Principiile fundamentale ale strategiei de implementare a Sistemului de Turism Local (STL) in zona Valea Prahovei sunt:

Dezvoltarea durabila ramane un concept teoretic care poate orienta traiectoriile unor strategii de dezvoltare economica, sociala si turistica. Sistemul de Turism Local se poate suprapune peste criteriile dezvoltarii durabile, asfel ca, in perspectiva, dezvoltarea turistica sa integreze si nevoile directe al comunitatilor locale (localnici, oameni de afaceri, ong-uri si institutii publice) luand in considerare si cerintele de conservare ale resurselor naturale si de protectiei a mediului.

Premisele stoparii declinului economic si demararea cresterii nivelului de trai, prin aplicarea STL, conditioneaza esential dezvoltarea durabila a turismului si influenteaza semnificativ alegerea obiectivelor strategiei de evolutie a fiecarei localitatii din Valea Prahovei.

Obiectivele implementarii Sistemului de Turism Local (STL)

In urma analizei preliminare efectuate au fost identificate si stabilite mai multe obiective repartizate, din punct de vedere implementare temporara, in trei etape de realizare: pe termen scurt, pe termen mediu si pe termen lung:

Pe termen scurt ( 6 luni – 1 an):

  1. Identificarea potentialului touristic real ala zonei prin realizarea analizei socio-teritoriale
  2. Realizarea bazei de date cu toti furnizorii de servicii turistice (din sector privat, ONG sau bugetar)
  3. Constituirea grupului lucrativ (nucleul) de implementare STL format din staful CRRT, parteneri implicati, viitori anteprenori si cursantii premiati
  4. Realizarea portalului web si altor instrumente de marketing si promovare a “Destinatiei Turistice Valea Prahovei”
  5. Stabilirea conceptiei generala a “produsului turistic zonal” si includerea lui intr-o oferta comuna, specifica zonei.

Pe termen mediu (2 – 3 ani):

  1. Recrutarea si includerea in reteau STL a peste 30 – 40% din potentialul economic zonal
  2. Cresterea cu peste 10% a numarului de locuri de munca existente in piata turistica zonala
  3. Impunerea si mentinerea unui trend ascendant al cifrelor de afaceri inregistrate de firmele cu obiect de activitate in domeniul turismului, alfate in zona si arondate STL
  4. Imbunatatirea si cresterea permanenta a calitatii serviciilor turistice prestate in zona
  5. Perfectionarea continua a personalului activ din domeniul turistic si cresterea permanenta a gradului de satisfactie al turistilor din zona Valea Prahovei

Pe termen lung (peste 4 ani):

  1. Modernizarea infrastructurii existente si dezvoltarea permanenta a acesteia pentru obtinerea performantelor majore in domeniul prestarii serviciilor turistice in zona
  2. Dezvoltarea in parallel a serviciilor conexe turismului contribuind astfel la cresterea veniturilor inregistrate pe comunitatile locale si implicit a nivelului de trai
  3. Identificarea si conservarea monumentelor naturale si antropice din zona, a elementelor de traditie ci cultura locala contribuind astfel la schimbarea in bine a imaginii statiunilor
  4. Ajustarea structurala si modificarea modelelor de productie-consum vizand integrarea in economia zonei a produsului turistic zonal si a promovarii exclusive ca destinatie turistica
  5. Asigurarea sustenabilitatii (autofinantarii) si posibilitatii de dezvoltare continua a retelei de organizatii (firme) care isi asuma voluntar conceptul “Sistemului de Turism Local “.

Toate aceste obiective vor putea fi realizate si imbunatatite doar prin sprijinul si implicarea neconditionata a autoritatilor locale, a comunitatii oamenilor de afaceri, a organizatiilor neguvernamentale si nu in ultimul rand al majoritatii localnicilor din Valea Prahovei.

Valorificarea si evaluarea periodica a “Sistemului Turistic Local” propus este cheia succesului garantat si presupune atentie sporita si implicare maxima din partea tuturor factorilor implicati in procesul de implementare si monitorizare a efectelor economice si sociale obtinute ca rezultat.

Scenarii de realizare a obiectivelor propuse:

In elaborarea strategiei de implementare STL au fost luati in considerare factorii stimulatori si restrictivi pentru dezvoltarea asezarii. Este de evidentiat ca dezvoltarea durabila a turismului este influentata in permanenta de:

  • nivelul general de dezvoltare economica sociala, la nivel local, zonal si national
  • existenta retelelor de transport rutier si feroviar ce traverseaza localitatea si care au atat impact pozitiv, cat si negativ.

In consecinta, au fost concepute trei scenarii de realizare a obiectivelor strategice, si anume:

  • scenariul optimist ( o crestere sustinuta a produsului intern brut)
  • scenariul pessimist ( declinul economiei nationale va continua)
  • scenariul realistic (luandu-se in seama existenta infrastructurii de transport auto si feroviar)

Politica economica

In cadrul politicii economice doua programe generale pentru a servi aspectelor sociale ale dezvoltarii au fost planificate, ca urmatoarele:

Programul de creare de noi locuri de munca

  • stimularea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si antreprenoriatului in turism
  • promovarea turismului zonal ca “destinatie turistica”
  • modernizarea si extinderea bazei materiale deja existente ( in special agreement touristic)
  • promovarea interesului pentru prelucrarea lemnului si artizanatul local traditional
  • reconstructia ecologica a zonei si valorificarea economica specific domeniului turistic
  • crearea de servicii in domeniul turismului si conexe acestuia pentru zonele invecinate
  • imbunatatirea managementului colectarii deseurilor ( colectare selectiva)
  • reconsiderarea practicilor agricole pentru adaptarea acestora la noile conditii ale pietei
  • colectarea, transformarea si vanzarea fructelor de padure, plantelor medicinale si ciupercilor

Programul pentru generare de venituri

  • implementarea programului de dezvoltare antreprenoriala in domeniul turismului si sprijinirea (inclusiv financiara) a infintarii mai multor firme (minim 30 in prima faza)
  • valorificarea caselor situate in apropierea cailor de transport pentru turismul de sfarsit de saptamana, la un pret accesibil si nivel de confort acceptabil, pentru a atrage turistii, in special pe cei tineri.
  • decorarea caselor cu variate elemente locale ( trofee de vanatoare, unelte folosite pentru prelucrarea lemnului, in dulgherie, alte accesorii traditionale) ce vor atrage vizitatorii
  • pregatirea de cursuri de instruire pentru familiile locale care doresc sa ofere cazare in regim bed and breakfast ( cazare si mic dejun)

Detaliile programelor ( incluzand informatii despre piata de locuinte, viata sociala si educatie, precum si programe de investitii) pot fi urmarite in materialele suplimentare anexate.

Dezvoltarea unei politici ecologice si culturale solide in zona este absolut necesara daca ne propunem o dezvoltarea durabila a turismului. In acest sens au fost identificate mai multe cai de actiune:

Politica ecologica

  • conservarea monumentelor naturale representative pentru zona (Sfinx, Babe, etc)
  • promovarea genului de turism activ prietenos mediului (actiuni de voluntariat)
  • incurajarea ciclismului (montanbike), asigurarea de facilitati pentru biciclisti
  • acordarea de facilitati pentru transportul public, in scop turistic sau de afaceri
  • stimularea comportamentului ecologic atat pentru localnici cat si pentru turisti
  • masuri active de protectie a peisajului montan traditional (defrisari necontrolate)
  • identificarea solutiilor pentru managementul efficient al circuitului apei in natura
  • managementul adecvat al deseurilor, reciclarea si reutilizarea eficienta a deseurilor
  • valorificarea la maxim a surselor regenerabile de energie (soare, vant, apa, etc)
  • plantare de copaci pentru combaterea eroziunii si alunecarilor de teren
  • asigurarea de facilitati pentru initiativele de ‘eco-afaceri’ sau “eco-turism”

Politica culturala

  • crearea unor programe turistice specific montane (stana traditional, alpinism, etc)
  • evidentierea monumentelor arhitecturale, istorice si memoriale din zona
  • organizarea de tabere tematice de sezon si excursii gen “ Sa ne cunostem orasul”
  • incurajarea artistilor, colectionarilor, pastratorilor de folclor si artizanilor locali
  • imbunatatirea patrimoniului cultural: program de restituiri istorice si traditionale
  • crearea de mici muzee tematice (Ex: hidro-tehnica traditionala – mori de apa pe Prahova)
  • accentuarea potentialului cultural al asezarii prin atragerea personalitatilor romanesti
  • organizarea de evenimente locale specifice cu relevanta regionala si nationala

Politica ecologica si culturala asigura coerenta planificarii strategice, subliniiind valorile si avantajele destinatiei turistice Valea Prahovei in comparatie cu alte asezari si stimuleaza cooperarea intre autoritati publice locale si societatea civila.

 

Contributia CRRT Busteni la implementarea STL in Valea Prahovei

Turismul reprezinta un potential de aducere de beneficii financiare pentru comunitatile locale, insa necontrolat acesta dar poate crea si probleme. Personalul Centrului Regional de Resurse in Turism va contribui la dezvoltarea turismului durabil in Valea Prahovei prin mai multe actiuni:

  • Realizarea si prezentarea unor harti noi ale zonei, incluzand sfaturi de drumetie montana si alpinism, promovarea unor noi oportunitati de recreere (Ex: vanatoare de imagini cu plante interesante, animale sau formatiuni geologice inedite),
  • Contributie voluntara la marcarea / re-marcarea unor trasee turistice sau conservarea/ecologizarea anumitor zone.
  • Realizarea unor brosuri cu trasee turistice sau de alpinism cu distanta de parcurs, timpul estimat pentru acces inclusiv cu mentionarea gradului de dificultate, sfaturi menite sa-i protejeze de pericole, de ex. traversarea paraurilor, stanci periculoase, informatii privind starea vremii, etc.
  • Afisaj informatic in legatura cu existenta Parcului National Bucegi, cu regulile de comportament turistic in acest areal (Ex: importanta pastrarii plantelor in habitatul lor natural, prevenirea degradarii, taierii arborilor sau distrugerea formatiunilor geologice, poluarea apelor sau omorarea animalelor, etc).
  • Tiparituri si machete cu principalele puncte de interes touristic din Valea Prahovei, promovand in special obiectivele mai putin cunoscute sau recent redate circuitului touristic.
  • Asigurarea unei biblioteci (reale si virtuale) cu materiale educationale representative pentru zona cuprinzand: monografii si studi locale, ghiduri turistice, materiale audio-video sau tiparite cu obiective turistice representative, material de documentare istorica si pastratoare a traditiilore si folclorului authentic local, cataloage de specialitate pentru intelegerea formatiunilor geologice, identificarea unor specii de flora si fauna montana etc.

Exista interes manifestat in comunitatea locala pentru ca cetatenii sa se poata intalni, sa-si exprime liber ideile, sa ia in considerare solutii posibile si sa ofere recomandari pentru problemele sociale, economice, politice si de dezvoltare locala. Centrul Regional de Resurse in Turism vine in sprijinul conumitati cu urmatoarele:

  • Asigurarea locul fizic pentru organizarea intalnirilor (birouri, sali, etc) si punerea la dispozitie a logistici necasare (PC, video-priector, flip-chart-uri, etc)
  • Asistenta de specialitate si expertiza necesara in conducerea si incurajrea discutiilor constructive, utilizarea unor instrumente si metode de atragere a implicarii comunitatii in identificarea si analizarea problemelor precum si luarii unor decizii majore privind viitorul lor si al localitatilor pe care le reprezinta.
  • Convocarea periodica oamenilor de afaceri la intruniri deschise cu scopul unor comunicari sau dezbateri cu tematica locala de interes major
  • Realizarea unei baze de date cu nume, numere de telefon si adresele tuturor persoanelor, fizice sau juridice, implicate in activitati directe sau conexe domeniului turistic.
  • Identificarea nevoilor de calificare si specializare in domeniul turismului si plasarea controlata a fortei de munca disponibila.
  • Infintarea unui centru de informare (tel. scurt) si prestari servicii de proximitate (reparatii diverse, interventii de urgent, instalatori, electricieni, baby sitter, catering, gradinari, etc) dedicate exclusiv localnicilor, proprietarilor de case de vacanta si turistilor aflati in zona.
Material realizat de,
CRRT Busteni
www.busteni.crrt.ro
 

Angajatorii care vor încadra în muncă absolvenți vor beneficia de un stimulent financiar lunar

Angajatorii care vor încadra în muncă absolvenți vor  beneficia din partea statului de un stimulent financiar lunar, pentru fiecare elev și student angajat.

Pentru a beneficia de acordarea acestuia, angajatorii trebuie să încheie o convenție cu Agenția pentru Ocuparea Fortei de Muncă în termen de 30 de zile de la data angajării elevilor și studenților. Stimulentul lunar acordat este egal cu 50% din valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare.

Legea mai prevede și ca aceste stimulente să fie acordate doar dacă absolvenții sunt angajați cu carte de muncă pe perioadă nedeterminată.

 

Locuri de munca, disponibile pe Valea Prahovei. Vezi aici LISTA completa!

Lista completa cu locurile de munca disponibile ACUM pe Valea Prahovei:

  1. SC PALACE SA  –   Receptioner    Sinaia, str: Octavian Goga, nr: 4, Tel/fax: 0244311542    –   vechime in domeniu 2 ani, studii medii, calificare
  2. SCOALA CU CLASELE I-VIII COCORASTII MISLII    Administrator financiar (contabil sef)    Cocorastii Mislii, Tel/Fax: 0244229060, e-mail: scoalacocorastiimislii@yahoo.com, Persoana de contact: Popa Tesileanu Loredana    –   vechime in domeniu 5 ani, studii superioare, perioada nedeterminata, program de lucru cu timp partial 2h/zi (sfert de norma)
  3. SC LA MUZZE PUB SRL    Barman    Campina, str: Narciselor, nr: 9, Tel: 0722265788, Persoana de contact: Fieraru Razvan    1    liceul, perioada nedeterminata, program de lucru cu timp partial 4h/zi(jumatate de norma)
  4. SC PALACE SA     Barman    Sinaia, str: Octavian Goga, nr: 4, Tel/fax: 0244311542    –    vechime in domeniu 2 ani, studii medii
  5. SC PLAYERS CAFFE EXPERT SRL    Bucatar    Campina, str: 1 Mai, nr: 36, Tel: 0732632505, Persoana de contact: Dodot Stelica Iulica     1    studii medii, perioada nedeterminata
  6. SC VOIPAN SIL SRL    Brutar    Telega, Tel: 0244371280, Punct de lucru: Campina    –   experienta, perioada determinata 3 luni
  7. SC COSEF CONSTRUCT SRL    Buldoexcavatorist    Cornu, nr: 787, Tel: 0244366163    –   vechime in domeniu 3 ani, permis auto categ:B-C, perioada determinata
  8. SC PETROCONSTRUCT SERVICE SRL    Buldoexcavatorist    Floresti, nr: 353A, Tel: 0244362228:  –   experienta
  9. SC KAUFLAND ROMANIA SCS    Casier    Campina, str: Nicolae Balcescu, nr: 46, Tel/Fax: 0372098101/0244335550, e-mail: recrutare@kaufland.ro    –    studii medii, perioada nedeterminata, tichete de masa
  10. SC JERAS PROD SRL    Ciontolitor transator carne    Filipestii de Targ, Tel/Fax: 0244389177/0244389176, e-mail: jerasprod@gmail.com, Persoana de contact: Pirtoaca Viorel    –    vechime in domeniu 2 ani, studii medii, perioada nedeterminata
  11. SC MANDINAS COF SRL    Cofetar    Campina, Tel: 0728086379   –    vechime in domeniu 2 ani, calificare, perioada determinata 1 luna
  12. SC VOIPAN SIL SRL    Cofetar    Telega, Tel: 0244371280, Punct de lucru: Campina    –    experienta, perioada determinata 3 luni
  13. SC SI & GI SERVICII DE LOGISTICA SRL    Contabil    Banesti, DN1 Km 88 (incinta CAR ONE), Tel: 0733563884, e-mail: aurelya82r@yahoo.com, Persoana de contact: Marin Aurelia    1    vechime in domeniu 3 ani, studii medii/superioare, cunostinte limba italiana, perioada nedeterminata
  14. SC SANKTUAR AGENTIE DE INVESTIGATII PRIVATE SRL    Detectiv particular    Campina. Str: B.P.Hasdeu, nr: 80, bl: B1, sc: C, cam: 21, Tel: 0721760071, e-mail: detectivsanktuar@gmail.com, Persoana de contact: Poenaru Florin    –    vechime in domeniu 3 ani, scoala de detectivi, atestat MAI, perioada determinata 6 luni
  15. SC HOUSEKEEPING 4Y SRL    Director administrativ    Poiana Campina, nr: 35, Tel: 0721118639, e-mail: rollingpapa@yahoo.com, Persoana de contact: Iulian Nedelcu    –    vechime in domeniu 2 ani, studii superioare, perioada determinata 3 luni
  16. SC NEPTUN SA    Inginer vanzari    Campina, str: Bobalna, nr: 57-63, Tel/Fax: 0244335651/0244370338, e-mail: office@neptun-gears.ro    –    vechime in domeniu 5 ani, studii superioare tehnice/mecanice, cunostinte operare PC, cunostinte limba engleza, permis auto categ.B, perioada determinata 3 luni, tichete de masa
  17. SC DUCATI ENERGIA ROMANIA SA    Lacatus mecanic de intretinere si reparatii universale    Busteni, str: Piatra Arsa, Tel/Fax: 0244306050/0244306052, e-mail: g.garbacea@ducatienergia.com, Persoana de contact: Garbacea Gabriela    3    studii de specialitate, perioada nedeterminata, tichete de masa
  18. SC KAUFLAND ROMANIA SCS    Lucrator comercial    Campina, str: Nicolae Balcescu, nr: 46, Tel/Fax: 0372098101/0244335550, e-mail: recrutare@kaufland.ro    –    studii medii, perioada nedeterminata, tichete de masa
  19. SC ZONE CONSTRUCT SRL    Lucrator comercial    Campina, str: Bobalna, nr: 16A, Tel/Fax: 0244330066/0244330067, e-mail: zone_construct@yahoo.com    –    vechime in domeniu 1 an, studii medii, perioada nedeterminata
  20. SC MEFIN COMMERCIAL SRL    Manager marketing    Sinaia, str: Calea Bucuresti, nr: 1-5, Tel/Fax: 0244307000/0244307086, e-mail: mefin@mefin.ro    –   vechime in domeniu 3 ani, studii superioare tehnice/economice, perioada determinata
  21. SC GRANDY SRL    Manipulant marfuri    Campina, str: Calea Doftanei, nr: 192A, Tel/Fax: 0244336236, grandy94@yahoo.com    –   vechime in domeniu 1 an, liceu, perioada nedeterminata
    SC VOIPAN SIL SRL    Manipulant marfuri    Telega, Tel: 0244371280, Punct de lucru: Campina    1    experienta, perioada determinata 3 luni
  22. SC AVE SERVICE SRL    Mecanic auto    Campina, str: Salaj, nr: 15, Tel/Fax: 0244376762; 0737347856, e-mail: aveservice@yahoo.com    –    experienta, perioada nedeterminata, tichete de masa+transport
  23. SC VOIPAN SIL SRL    Merceolog    Telega, Tel: 0244371280, Punct de lucru: Campina    –    experienta, liceu, perioada determinata 3 luni
  24. SC FIBEC HOLDING SA    Ospatar    Campina, str: B.P.Hasdeu, nr: 91, Tel/Fax: 0244333929/0244376332    1    studii medii, perioada nedeterminata
  25. SC ICOMA IMPEX SRL    Ospatar    Campina, Tel: 0745080459, Persoana de contact: Buzatoiu Vasile, Punct de lucru: Hanul Cornului, DN1 Km 93    –    vechime in domeniu 2 ani, studii medii
  26. SC MARKET SRL    Ospatar    Baicoi, str: DN1 Km 82, Tel/Fax: 0244369990/0244369276    –    perioada nedeterminata
    SC MARGARITAR SRL    Ospatar    Busteni, str: Splaiul Zamorei, nr: 35, Tel/Fax: 0723111151/0244320621, e-mail: margaritar_busteni@yahoo.com    –    vechime in domeniu 3 ani, liceu, cunostinte limba straina, perioada nedeterminata
  27. SC URAREF CONSTRUCT SRL    Ospatar    Breaza, str: Aleea Parcului, nr: 25, bl: 25, Tel/Fax: 0244340982    –  vechime in domeniu 5 ani, studii de specialitate, perioada determinata
    SC VOIPAN SIL SRL    Patiser    Telega, Tel: 0244371280, Punct de lucru: Campina    –   experienta, perioada determinata 3 luni
  28. SC MS PROD PART SRL    Rectificator universal    Sinaia, str: Calea Bucuresti, nr:5, Tel/Fax: 0244307000/0244307086, e-mail: mefin@mefin.ro    –    vechime in domeniu 3 ani, scoala profesionala, perioada determinata 1 luna, bonusuri in functie de performanata
  29. SC SANKTUAR AGENTIE DE INVESTIGATII PRIVATE SRL    Secretara (asistent manager)    Campina. Str: B.P.Hasdeu, nr: 80, bl: B1, sc: C, cam: 21, Tel: 0721760071, e-mail: detectivsanktuar@gmail.com, Persoana de contact: Poenaru Florin    –   vechime in domeniu 1 an, studii superioare, cunostinte limbi straine, perioada determinata 6 luni
  30. SC MARKET SRL    Spalator vehicule    Baicoi, str: DN1 Km 82, Tel/Fax: 0244369990/0244369276, Punct de lucru: Cornu   –    perioada nedeterminata
  31. SC KAUFLAND ROMANIA SCS    Sef departament case    Campina, str: Nicolae Balcescu, nr: 46, Tel/Fax: 0372098101/0244335550, e-mail: recrutare@kaufland.ro    –    studii superioare, perioada nedeterminata, tichete de masa
  32. SC ELIRO SRL    Sofer autobuz    Campina, str: Salj, nr: 11, Tel: 0244375125, Persoana de contact: Manasia Nicolae    –   vechime in domeniu 1 an, liceu, permis auto categ.D + atestat, perioada nedeterminata
  33. SC SANKTUAR AGENTIE DE INVESTIGATII PRIVATE SRL    Sofer    Campina. Str: B.P.Hasdeu, nr: 80, bl: B1, sc: C, cam: 21, Tel: 0721760071, e-mail: detectivsanktuar@gmail.com, Persoana de contact: Poenaru Florin    1    vechime in domeniu 3 ani, studii medii, atestat MAI, perioada determinata 6 luni
  34. SC SI & GI SERVICII DE LOGISTICA SRL    Sofer masini de mare tonaj (transport international de marfuri)    Banesti, DN1 Km 88 (incinta CAR ONE), Tel: 0733563884, e-mail: aurelya82r@yahoo.com, Persoana de contact: Marin Aurelia    –    experienta, studii medii, cunostinte limba italiana, permis auto categ.C+E, perioada nedeterminata
  35. SC GRANDY SRL    Vanzator magazin alimentar    Campina, str: Calea Doftanei, nr: 192A, Tel/Fax: 0244336236, grandy94@yahoo.com    –    vechime in domeniu 2 ani, liceu, perioada nedeterminata
  36.  SC MARKET SRL    Vanzator fast-food    Baicoi, str: DN1 Km 82, Tel/Fax: 0244369990/0244369276    –    perioada nedeterminata
  37. SC VOIPAN SIL SRL    Vanzator    Telega, Tel: 0244371280, Punct de lucru: Campina    –    experienta, perioada determinata 3 luni
  38. SC NIDAV CONS SRL    Zidar    Breaza, str: Miron Caproiu, nr: 12, Tel: 0723249738, Persoana de contact: Vlad Ion    –   vechime in domeniu 2 ani, calificare, permis auto categ.B, perioada nedeterminata, tichete de masa

SURSA: http://ph-online.ro

CRRT Busteni vine cu o oferta pentru cei interesati sa-si deschida o afacere in domeniul turismului

Este vorba de un curs gratuit de dezvoltare a competentelor antreprenoriale care se adreseaza tuturor persoanelor din Prahova si din  alte șapte județe și municipiul Bucureşti.

Cursul este împărţit în două secvenţe de pregătire, care se desfăsoare pe parcursul a 42 de ore de teorie şi practică în cadrul  cărora se vor furniza informaţii teoretice, se vor analiza studii de caz şi se vor dezvolta proiecte. La finalul cursului viitorii antreprenori vor primi si sume de bani pe care le pot folosi pentru demararea propriilor afacerii in domeniul turismului.

Examenul de absolvire va consta într-un test scris şi în elaborarea unui proiect care va fi prezentat în faţa unei comisii după terminarea cursului de formare. Cursanţii care vor trece acest examen vor primi un certificat de absolvire recunoscut la nivel naţional de către CNFPA-Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

MEDIA: Materiale video CRRT Busteni

Deschidere program de antreprenoriat in turism:

Incheiere program de inscriere la primele doua cursuri: 

Anunt inscriere cursuri gratuite de receptioner si ghid turistic:


Amenajare spatii noi in cadrul Centrului Cultural „Aurel Stroie” din Busteni:

MEDIA: Fotografii CRRT Busteni

Prima zi la cursurile de receptioner si ghid turistic:

Primele fotografii cu dotarile si infrastructura noastra:

Schita dotare spatii de functionare ale viitorul sediu al Centrului Regional de Resurse in Turism de la Busteni:

Centrul Cultural „Aurel Stroie” din Busteni – Monument de Interes National:

MEDIA: Fotografii si materiale video CRRT Busteni

Prima zi la cursurile de receptioner si ghid turistic la CRRT Busteni:

Incheiere program de inscriere la primele doua cursuri:

Anunt inscriere cursuri gratuite de receptioner si ghid turistic:


Centrul Cultural din Busteni – Monument de Interes National:

Primele fotografii cu dotarile si infrastructura CRRT Busteni:

Schita dotare spatii Centru Regional de Resurse in Turism (CRRT) Busteni:

Amenajare spatii noi in cadrul Centrului Cultural „Aurel Stroie” din  Busteni:

Proiect: „CeReRe in Turism!”

Antreprenoriat și Turism – acestea sunt două dintre elementele cheie care definesc tendințele de dezvoltare a economiei românești în următorii ani, conform tuturor analizelor și prognozelor întocmite la nivel național și internațional. Și de ce n-ar fi aşa?

Este bine știut faptul că România dispune de un potențial turistic diversificat și echilibrat distribuit în toate cele opt regiuni de dezvoltare, favorizat din punct de vedere al cadrului natural, cultural și istoric. Dar este oare acest lucru suficient? Ne putem baza doar pe ce ne oferă natura? Răspunsul e NU!… nu putem să ne așteptăm ca acest sector economic să se dezvolte și implicit să ne aducă beneficii dacă nu investim în resursa umană sau în serviciile oferite în cadrul pachetelor turistice. Proiectul nostru, prin activitățile definite, îmbină aceste două elemente, oferindu-vă astfel oportunitatea de a vă dezvolta competențele, de a crește competitivitatea afacerii dumneavoastră sau de a deveni Antreprenor în Turism.

Proiectul nostru își propune realizarea unei game ample de activități menite să contribuie la crearea şi dezvoltarea unui spirit antreprenorial în domeniul turismului, concretizate în programe de formare profesională certificată, servicii de consultanță și asistență pentru creșterea competitivității afacerilor în turism și în servicii de consultanță și îndrumare pentru înfiinţarea şi operarea unei afaceri turistice (la nivel de activitate independentă sau întreprindere mică sau mijlocie). Prin intermediul acestor pachete integrate de măsuri, venim în sprijinul persoanelor angajate, al persoanelor care dețin o afacere sau care doresc să își înființeze propria afacere în acest domeniu, prin îmbunătățirea abilităților și competențelor acestora în domeniul antreprenoriatului. Rezultatul indirect al proiectului constă în crearea de noi locuri de muncă în sectorul turistic pentru persoanele din regiunile Nord Est, Sud Muntenia și București –Ilfov.

În acest scop, în cadrul proiectului am întreprins în perioada noiembrie 2010 – mai 2011 activităţi de analizare a oportunităţilor antreprenoriale, pentru a identifica în mod concret tipurile de servicii turistice cu potențial de dezvoltare din regiunile vizate. În baza acestor activități experții noștri au identificat și analizat nevoile de formare în domeniu ale membrilor grupului țintă și au structurat și realizat planurile de acţiune care au condus la deschiderea a două Centre Regionale de Resurse în Turism, centre în cadrul cărora vor fi furnizate servicii de formare, de consultanță și îndrumare în afaceri. Pe lângă aceste pachete de consultanţă şi formare, proiectul nostru contribuie la promovarea antreprenoriatului şi la dezvoltarea turismului în trei regiuni, printr-o activitate susţinută de informare şi diseminare în rândurile publicului larg asupra oportunităţilor existente în cadrul unor astfel de programe cu finanţare europeană.

Pe parcursul a 36 de luni de implementare, aproximativ 600 de persoane care lucrează în domeniul turismului sau care doresc să inițieze o afacere în acest sector economic vor beneficia de unul sau mai multe dintre serviciile furnizate de proiect, contribuind astfel la îmbunătățirea resursei umane din cele trei regiuni. În acest scop, proiectul va pune la dispoziția comunităților regionale două centre regionale de resurse în turism care vor oferi servicii integrate în turism (consultanță, formare și îndrumare în afaceri).

Pentru informații detaliate privind specificul activităților din proiect, progresul procesului de implementare și despre modul în care puteți beneficia de serviciile de formare din cadrul proiectului, vă rugăm să accesați paginile site-ului nostru.

Proiect: „Un viitor pentru tine!”

Proiectul se încadrează în axa prioritară de intervenție: 5. Promovarea măsurilor active de ocupare, domeniul major de intervenție 5.1. Dezvoltarea si implementarea măsurilor active de ocupare.

Proiectul “Un viitor pentru tine!” are ca scop dezvoltarea capitalului uman prin formare profesională în domeniul turismului şi creşterea competitivității, precum şi asigurarea oportunității de a participa activ pe piaţa muncii. Fundatia Amfiteatru va implementa proiectul în județul Prahova, perioada de desfășurare a acestuia fiind de 24 luni din noiembrie 2011 până în octombrie 2012.

Activitățile propuse de noi în cadrul proiectului urmăresc întâmpinarea problemelor privind necesitățile şi constrângerile identificate pe plan local, oferind posibilitatea persoanelor aparţinând grupurilor țintă de a se forma profesional şi de a se integra sau reintegra pe piaţa muncii locale.
Ne-am propus să analizăm nevoile locale la nivelul sectorului de servicii şi al resurselor umane cu o situaţie dificilă pe piaţa muncii şi vom încerca să oferim alternative de rezolvare a acestora.

Obiective specifice ale proiectului:

  • dezvoltarea de noi competenţe şi abilităţi pentru un număr de 200 de persoane cu o situaţie dificilă pe piaţa muncii, precum șomeri tineri, șomeri vârstnici şi șomeri de lungă durată, persoane inactive, persoane în căutarea unui loc de muncă, în Judeţul Prahova, prin participarea la cursuri de formare profesională în meserii din domeniul turismului;
  • formare profesională în domenii adaptate cerinţelor pieței muncii locale în turism – recepţioner, ghid turistic, agent de turism, lucrător în pensiune turistică;
  • creşterea nivelului de informare, motivare prin consiliere profesională și psihologică şi servicii de orientare în carieră pentru de 200 de persoane cu o situaţie dificilă pe piața muncii;
  • creșterea gradului de ocupare a forței de muncă în Județul Prahova prin mediere şi plasare pe piaţa muncii în domeniul turismului.

Grupul ţintă căruia ne adresam este format din 200 de personae din județul Prahova, care nu sunt încadrate pe piaţa forţei de muncă şi aparţin urmatoarelor categorii:

• 100 de persoane în căutarea unui loc de muncă,
• 5 persoane inactive
• 95 de șomeri

Toate aceste persoane vor beneficia direct atât de informare, consiliere şi orientare profesională, cât şi de instruire, formare şi certificare profesională.

DE CE UN VIITOR PENTRU TINE?

  • Deoarece aceste cursuri sunt cofinanţate de Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, nu va trebui să plătești nimic –  cursuri GRATUITE;
  • Cursurile pe care le vei face sunt certificate de Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților, recunoscute de Ministerul Muncii, Familiei si Protecției Sociale si de Ministerul Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
  • Probabilitatea de a te încadrare pe piața muncii va fi mai mare;
  • Vei dezvolta noi abilităţi şi competenţe după terminarea cursurilor care te vor ajuta să-ţi găsești un loc de muncă în domeniul turismului.
  • Vei primi subvenţie pentru a participa la aceste cursuri
  • Dacă vei invăța bine iți vom acorda premii:
    Premiul I – 5000 ron
    Premiul II – 4000 ron
    Premiul III – 3000 ron
    Menţiuni – 1500 ron
  • Vei fi permanent în contact cu cei din domeniu pentru a cunoaşte noi oportunități de angajare pe care le vei putea găsi şi pe site
  • Este şansa TA de a participa gratuit la cursuri pregătite şi predate de experți în domeniu, de a primi o diplomă recunoscută național și de a primi atât subvenţii cât și premii!

Programul de stimulare a antreprenoriatului si dezvoltare a competenţelor antreprenoriale

Cultura antreprenorială, în ansamblul ei, poate fi definită  ca un set de idei care generează voinţa de schimbare menită să ofere o personalitate aparte unei organizaţii şi în acelaşi timp să modifice mentalitaţile indivizilor şi să le dezvolte aptitudini antreprenoriale. Antreprenorul din prezent nu ajunge să aibă doar o idee de afaceri bună, ci şi misiunea de a construi o companie, de a-şi alinia oamenii la viziunea lui de afaceri. A fi antreprenor nu înseamnă doar intuiţie sau idei de afaceri şi nici nu ţine cont de şansă sau trăsături genetice. Antreprenoriatul presupune studiu şi exerciţiu, presupune acumularea unui cumul de competenţe şi abilităţi din domenii variate. Dacă în urmă cu 20 de ani ajungea doar un simţ al negocierii şi al identificării de oportunităţi, acum e nevoie de creativitate, de asertivitate, de abilităţi de a construi organizaţii functionale, de timp petrecut în egală măsura cu angajaţii cât şi cu clienţii. Cumva, cantitatea de efort pe care o are de făcut antreprenorul din prezent e infinit mai mare decât ce era de făcut în trecut.

Prin Programul de stimulare  a antreprenoriatului şi dezvoltare a competenţelor antreprenorialevenim în întâmpinarea unei nevoi specifice economiei de piaţă actuale şi dorim să îmbunătăţim modul de administrare actual al  serviciilor furnizate în domeniul turismului.

Cui ne adresăm:

Programul se adresează tuturor persoanelor care doresc să iniţieze o afacere în turism, din judeţele Prahova, Dâmboviţa, Argeş, Ialomiţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman, Ilfov şi Bucureşti.

Etapele programului:

1. Acces program:

  • discuţii inițiale
  • evaluare idee și competențe personale

2. Derulare program:

  • detaliere idee – obiective strategice, plan de afaceri etc
  • participarea la cursul de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale
  • înființare firmă
  • program tutoriat
  • program acordare subvenţii

Cursul de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale

Obiectivele cursului:

  • Asigurarea competenţelor de bază privind cultura antreprenorială şi profilului antreprenorial
  • Asigurarea competenţelor antreprenoriale necesare realizarii şi operaţionalizării unui plan de afaceri

Descriere cursului de formare :

Tematica cursului de formare urmăreşte dobândirea competenţelor cheie stipulate la nivel naţional, conform cerinţelor din domeniu. Cursul este împărţit în două secvenţe de pregătire, care se desfăsoare pe parcursul a 42 de ore de teorie şi practică în cadrul  cărora se vor furniza informaţii teoretice, se vor analiza studii de caz şi se vor dezvolta proiecte. Cele două secvenţe de pregătire vizează determinarea profilului antreprenorial şi elaborarea planului antreprenorial. Examenul de absolvire constă într-un test scris şi în elaborarea unui proiect care va fi prezentat în faţa unei comisii după terminarea cursului de formare. La sfârşit, cursanţii vor primi un certificat de absolvire recunoscut la nivel naţional de către CNFPA-Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

Conţinut tematic curs:
  • cunoaşterea cadrului legislativ de înfiinţare a unei firme
  • cunoaşterea principiilor comunicării şi negocierii
  • utilizarea principiilor etice în afaceri
  • conştientizarea rolului managementului de risc
  • înţelegerea conceptului de management al calităţii
  • cunoaşterea principiilor de elaborare a unui plan de afaceri
  • cunoasterea principiilor de marketing şi promovare servicii/produse
  • cunoască principiile de administrare a unei firmei

Competenţe dobândite de participanţi:

  • capacitatea de identificare şi analiză a tipurilor de antreprenoriat
  • capacitatea de utiliza informaţii legislative pentru înfiinţarea unei firme
  • capacitatea de analiza riscurile şi de a propune soluţii
  • capacitatea de a untiliza principiile etice în afaceri
  • capacitatea de a înţelege şi de a utiliza principiile calităţii în management
  • capacitatea de a administra o afacere
  • capacitatea de a utiliza principii de marketing pentru promovare servicii/produse
Avantajele participării la curs:
o   beneficiezi de formare profesională în regim gratuit 
o   obţii un certificat de absolvire care atestă dobândirea competenţelor antreprenoriale
o   beneficiezi de subveţie pentru participarea la curs
o   intri în programul de sprijinire a antreprenoriatului
o   interacţionezi şi înveţi din experienţa altora

Durata: 42 de ore

Locul şi perioada desfăşurării: vor fi stabilite ulterior momentului înscrierii
 

Persoana de contact:

Mihai Mircea Totpal
director general CRRT Busteni
0721.201.331
crrt@primaria-busteni.ro
 

Grupe si orar de incepere cursuri de receptioner si ghid turistic

In data de 7 mai 2012 au fost inregistrate la Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor LISTELE FINALE cu cei 84 de cursanti admisi la cursurile gratuite de formare in meseriile de receptioner si ghid turistic ce se vor desfasura la Centrul Regional de Resurse in Turism Busteni.

Conform normelor metodologice CNFPA au fost  formate  3 grupe a cate 28 de cursanti (numar maxim admis pe o grupa), din care doua pentru specializarea de „receptioner” si una pentru „ghid turistic”. Au fost admise la inscriere si 14 persoane considerate „Rezerve” in cazul in care, din diverse motive, vor exista cursanti retrasi pe parcurs. Rezervele vor avea prioritate si la inscrierea in cursurile ce urmeaza sa fie organizate in etapa urmatoare.

Va prezentam componenta finala a grupelor precum si data/ora de incepere a cursurilor ce se vor desfasura in salile de curs amenajate in Centrul Cultural „Aurel Stroie” – Busteni.

 

GRUPA I-a „Receptioneri”:

Data incepere curs: 9 mai 2012 – ora 09.00

  1. Aldea Ana, 54- Busteni
  2. Aldea Georgeta Alexandra, 27 – Busteni
  3. Anghel Daniela Ileana, 35 – Sinaia
  4.  Antonescu  Mariana Constanta, 56 – Busteni
  5. Balaican Georgiana, 23 – Azuga
  6. Barcza Carmen Mihaela, 33 – Busteni
  7. Bartik Andra Ioana, 22 – Busteni
  8. Bathori Iuliana, 35 – Busteni
  9. Bitoiu Raluca Maria, 27 – Sinaia
  10. Chiss Livia Gabriela, 24 – Busteni
  11. Contes Ana Maria, 31 – Busteni
  12. Danoiu Dan, 40 – Busteni
  13. Datcu Georgiana Elena, 28 –  Busteni
  14. Dobri Lavinia Florentina,  23 – Busteni
  15. Dragus Ancuta, 56 – Busteni
  16. Editoiu Ciprian Marian, 26 – Busteni
  17. Gajenel Ana-Maria, 25 – Busteni
  18. Gatej Georgeta Andreea,  32- Busteni
  19. Gheorghe Elena  Carmen, 38 – Busteni
  20. Hoza Sanda, 39 – Busteni
  21. Ilie Claudia Mariana, 29 – Busteni
  22. Marinescu Raluca Iuliana, 23 – Busteni
  23. Marinescu Victor, 25 – Busteni
  24. Moise Andreea Gabriela, 27 – Busteni
  25. Moldoveanu Raluca Mihaela, 32 – Busteni
  26. Nicolae Andreea Laura, 34 – Sinaia
  27. Peta Octavia Mihaela, 27 – Busteni
  28. Prundeanu Dafin, 41 – Busteni

 

GRUPA a II-a „Receptioneri”:

– Data incepere curs: 11 mai 2012 – ora 10.00

  1. Balan Florina Poliana, 36 – Busteni
  2. Carstea Mihaela Georgiana, 28 – Busteni
  3. Dobrescu Roxana Maria, 25 – Azuga
  4. Ene Ioana Manuela, 39 – Busteni
  5. Minea Florin Razvan, 20 – Busteni
  6. Popescu Anamaria Manuela, 26 – Busteni
  7. Radu Florentina, 32 – Busteni
  8. Rapeanu Cristina Elena, 34 – Busteni
  9. Roibu Razvan Ioan, 20 – Azuga
  10. Roman Anca Alexandra, 27 – Azuga
  11. Rosu Elena Adriana, 20 – Sinaia
  12. Sandru Mariela, 36 – Busteni
  13. Savu Gabriela, 44 – Busteni
  14. Sofian Mihaela, 30 – Sinaia
  15. Spurcaciu Andrei Marius, 39 – Busteni
  16. Staicu Cristina Florina, 29 – Busteni
  17. Stan Monica Nicoleta, 27 – Busteni
  18. Stanila Laurentiu Mihai, 27 – Azuga
  19. Stanislav Loredan, 44 – Busteni
  20. Stefan Madalina Petruta, 23 – Busteni
  21. Tabaras Camelia, 22 – Sinaia
  22. Tarasescu Gratiela, 23 – Busteni
  23. Terecoasa Lucia Adina, 26 – Busteni
  24. Toma Elena Irina, 27 – Busteni
  25. Ungureanu Eugen Marius, 42 – Busteni
  26. Ungureanu Ioana, 38 – Busteni
  27. Unguru Roxana Elena, 28 – Azuga
  28. Vaduva Maria, 43 – Busteni

 

GRUPA I-a „Ghid turistic”:

– Data incepere curs: 9 mai 2012 – ora 11.00

  1. Barleanu Horia, 43 – Busteni
  2. Bathori Stefan, 37 – Busteni
  3. Boldesco Cornelia, 29 – Busteni
  4. Buliga Emanuel, 22 – Busteni
  5. Ciocan Simona Mihaela, 36 – Sinaia
  6. Constantin Dumitrita Mugurica, 26 – Busteni
  7. Dinu Alin Mihai, 23 – Busteni
  8. Dumitrescu George Junior, 21 – Sinaia
  9. Editoiu Liliana, 47 – Sinaia
  10. Enoiu Iuliana, 34 – Busteni
  11. Gatej Violeta, 38 – Sinaia
  12. Geheorghe Mihai, 51 – Azuga
  13. Gica Grigore Nicolae, 35 – Sinaia
  14. Gurau Iulian, 35 – Busteni
  15. Kerekes Agnes Elisabeta, 41 – Sinaia
  16. Ludu Crina Roxana, 30 – Busteni
  17. Mihai Colesi, 53 – Busteni
  18. Mortila Zaharescu Toma Andrei, 36 – Sinaia
  19. Neagu Mihaela Diana, 28  – Busteni
  20. Olaru Elena Roxana, 24 – Sinaia
  21. Pandrea Ion Aron, 23 – Busteni
  22. Paraschiv Laurentiu, 42 – Busteni
  23. Parauta Sebastian Marian, 23 – Busteni
  24. Rizea Radu Grigore, 25 – Busteni
  25. Rosu Elena, 52 – Busteni
  26. Ruse Teona, 53 – Busteni
  27. Stefan Silviu Petrut, 28 – Busteni
  28. Turtoi Gabriela Luminita, 40 – Azuga

 

REZERVE pentru cursurile de receptioner si ghid turistic

  • Banu Leonardo, 20 – Busteni
  • Branza ioana Vasilica, 24 – Busteni
  • Caldura Maria Eliza, 26 – Busteni
  • Curcan Iulian, 43 – Busteni
  • Dan Sorina Stefania, 29 – Busteni
  • Dumitrescu Florin George, 25 – Sinaia
  • Iarca Madalina Florentina, 22 – Busteni
  • Iorcic Lucian, 26 – Azuga
  • Mustata Ana Roxana, 24 – Busteni
  • Purcaru V. Vasile, 55 – Busteni
  • Rosca Marina Elena, 25 – Busteni
  • Seranga Catalina Adriana, 37 – Busteni
  • Serb Ana Luiza, 35 – Busteni
  • Trandafir Mihaela Sorina, 23 – Busteni

 

EXAMENUL DE ABSOLVIRE a cursurilor va fi organizat pentru toate grupele/specializarile pe data de de 26 iulie 2012

 

Eveniment de lansare cursuri de ghid si receptioner

În ziua de joi 3 mai 2012 – ora 11.00, la sala de spectacole a Centrului Cultural „Aurel Stroie” din Bușteni va avea loc evenimentul de lansare a primelor cursuri organizate de Centrul Regional de Resurse în Turism Bușteni.

Toate persoanele înscrise la cursurile gratuite de recepționer și ghid turistic sunt invitate să cunoască staff-ul Fundației Amfiteatru din București, partenerii de proiect Asociația Europeana pentru o Viata mai Buna (AEVB) și experții SC Synthesis Management Consultants – SMC SRL, companie autorizata de către Consiliul Național de Formare Profesionala a Adulților (CNFPA). La acest eveniment vor participa și reprezentanți ai Administrației Locale * Primăria Orașului Bușteni.

În  cadrul evenimentului va fi prezentat programul cursurilor și tematica abordată, vor avea loc discuții deschise și dezbateri libere privind scopul și obiectivele proiectului Centrul Regional de Resurse în Turism (CRRT) Bușteni.

Incheiere program de inscrieri primele cursuri organizate de CRRT Busteni

In data de 24 aprilie 2012, s-au încheiat înscrierile pentru primele doua cursuri organizate de CRRT Bușteni.

În  total au fost înregistrate 102 persoane din care 70 pentru cursul de recepționeri (3 grupe) și 32 la cursul de ghid turistic (o grupa).

Noul Centru Regional de Resurse in Turism deschis de curand la Busteni a reusit performanta de a aduna aproape 100 de cursanti pentru specializarile “ghid montan” si “receptioner”. Cei inscrisi pentru calificarile in aceste meserii vor avea parte de cursuri predate de specialist iar diplomele vor fi recunoscute atat pe plan intern cat si international.

Pentru a obtine diplomele cursantii trebuie sa aiba diploma de bacalaureat iar la momentul inscrierii sa nu fie angajati in alte sectoare de activitate. Cursurile dureaza trei zile pe saptamana pe parcursul a trei luni, iar cei implicati in proiect  au parte si de o serie de beneficii.

Centrul Regional de Resurse in Turism deschis in statiunea Busteni are in proiect o serie de activitati specifice intr-un program coerent cu scopul asigurarii sustenabilitatii proiectelor europene destinate dezvoltarii turismului.

Mai jos prezentam lista completa a persoanelor admise la inscriere :

*****

Curs recepționeri:

  1. Aldea Ana – Bușteni
  2. Aldea Georgeta Alexandra – Bușteni
  3. Anghel Daniela Ileana – Sinaia
  4. Antonescu  Mariana Constanta – Bușteni
  5. Balaican Georgiana – Azuga
  6. Balan Florina Poliana – Bușteni
  7. Barcza Carmen Mihaela – Bușteni
  8. Bartik Andra Ioana – Bușteni
  9. Bathori Iuliana – Bușteni
  10. Bitoiu Raluca Maria – Sinaia
  11. Bolocan Anca Viorica – Câmpina
  12. Carstea Mihaela Georgiana – Bușteni
  13. Chiss Livia Gabriela – Bușteni
  14. Contes Ana Maria – Bușteni
  15. Danoiu Dan – Bușteni
  16. Datcu Georgiana Elena – Bușteni
  17. Diaconu Calinusa – Cornu
  18. Diaconu George Daniel – Cornu
  19. Dobri Lavinia Florentina – Bușteni
  20. Dragus Ancuta – Bușteni
  21. Editoiu Ciprian Marian – Câmpina
  22. Ene Ioana Manuela – Bușteni
  23. Enoiu Iuliana – Bușteni
  24. Gadiuta Mihaela – Sinaia
  25. Gajenel Ana-Maria – Bușteni
  26. Gatej Georgeta Andreea – Bușteni
  27. Geanta Delia Ioana – Bușteni
  28. Gheorghe Elena  Carmen – Bușteni
  29. Hoza Sanda – Bușteni
  30. Ilie Claudia Mariana – Bușteni
  31. Irimia Alexandra – Bușteni
  32. Manea Elena Daniela – Cornu
  33. Marinescu Raluca Iuliana – Bușteni
  34. Marinescu Victor – Bușteni
  35. Minea Florin Razvan – Bușteni
  36. Moise Andreea Gabriela – Bușteni
  37. Moldoveanu Raluca Mihaela – Bușteni
  38. Nicolae Andreea Laura – Sinaia
  39. Olaru Carmen Petruta – Bușteni
  40. Olaru Elena Roxana – Sinaia
  41. Peta Octavia Mihaela – Bușteni
  42. Popescu Anamaria Manuela – Bușteni
  43. Prundeanu Dafin – Bușteni
  44. Radu Florentina – Bușteni
  45. Rapeanu Cristina Elena – Bușteni
  46. Roibu Razvan Ioan – Azuga
  47. Roman Anca Alexandra – Azuga
  48. Rosu Elena – Bușteni
  49. Rosu Elena Adriana – Sinaia
  50. Sandru Mariela – Bușteni
  51. Sasu Claudia Casandra – Bușteni
  52. Savu Gabriela – Bușteni
  53. Sora Alexandru Gabriel – Baba Ana
  54. Spurcaciu Andrei Marius – Bușteni
  55. Staicu Cristina Florina – Bușteni
  56. Stan Monica Nicoleta    Bușteni
  57. Stanila Laurentiu Mihai – Azuga
  58. Stanislav Loredan – Bușteni
  59. Stefan Madalina Petruta – Bușteni
  60. Stoichita Gabriela – Bușteni
  61. Tabaras Camelia – Sinaia
  62. Tarasescu Gratiela – Bușteni
  63. Terecoasa Lucia Adina – Bușteni
  64. Toma Elena Irina – Bușteni
  65. Tomescu Andrei Costin – Bușteni
  66. Turtoi Gabriela Luminita – Azuga
  67. Ungureanu Eugen Marius – Bușteni
  68. Ungureanu Ioana – Bușteni
  69. Unguru Roxana Elena – Azuga
  70. Vaduva Maria – Bușteni

 

Curs ghid turistic:

  1. Banu Leonardo – Bușteni
  2. Barleanu Horia – Bușteni
  3. Bathori Stefan – Bușteni
  4. Boldesco Cornelia – Bușteni
  5. Buliga Emanuel – Bușteni
  6. Ciocan Simona Mihaela – Sinaia
  7. Comarniceanu Doru – Bușteni
  8. Constantin Dumitrita Mugurica – Bușteni
  9. Curcan Iulian – Bușteni
  10. Dinu Alin Mihai – Bușteni
  11. Dumitrescu George Junior – Sinaia
  12. Editoiu Liliana – Câmpina
  13. Gatej Violeta – Sinaia
  14. Geheorghe Mihai – Azuga
  15. Gica Grigore Nicolae – Sinaia
  16. Grigore Sanda Maria – Poiana Câmpina
  17. Gurau Iulian – Bușteni
  18. Kerekes Agnes Elisabeta – Sinaia
  19. Ludu Crina Roxana – Bușteni
  20. Mihai Colesi – Bușteni
  21. Mortila Zaharescu Toma Andrei – Sinaia
  22. Neagu Mihaela Diana – Bușteni
  23. Pandrea Ion Aron – Bușteni
  24. Paraschiv Laurentiu – Bușteni
  25. Parauta Sebastian Marian – Bușteni
  26. Purcaru V. Vasile – Bușteni
  27. Rizea Radu Grigore – Bușteni
  28. Rosca Marina Elena – Bușteni
  29. Ruse Teona – Bușteni
  30. Stavarache Simona Mihaela – Bănești
  31. Stefan Silviu Petrut – Bușteni
  32. Tanase N. Benone – Bușteni

Cursurile vor începe după data de 3 mai 2012 / fiecare persoana înscrisă va fi contactata telefonic/e-mail pentru a fi informată în legătură cu ziua exacta și ora la care va avea loc deschiderea oficiala a cursurilor.

Pentru informatii suplimentare,

Mihai Mircea Totpal
director general
CRRT Busteni
0720.900.669
crrt@primaria-busteni.ro
www.busteni.crrt.ro

 

Continua inscrierile la prima serie de cursuri de calificare, gratuite, organizeazte la CRRT Busteni

Persoanele aflate în căutare unui loc de muncă și şomerii se pot reorienta profesional în meserii conexe turismului. Primele cursuri organizate la Buşteni sunt cele de recepţioner şi ghid turistic, iar înscrierile se pot face la Centrul Cultural Aurel Stroe sau pe internet la www.busteni.crrt.ro, până miercuri 25 aprilie.

Cursurile se adresează persoanelor care au absolvit 12 clase, cu sau fără diploma de Bacalaureat. Certificatele obţinute sunt recunoscute la nivel intern şi european. Cursanţii vor primi o subvenţie de participare, în valoare de 400 lei, iar la final, cei mai studioşi vor primi premii cuprinse între 1500 şi 5000 lei.

Spatii de desfasurare a activitatii CRRT Busteni

Dotarile Centrului Cultural „Aurel Stroe” – gazda CRRT Busteni

Centrul Cultural din Busteni functioneaza într-o splendida cladire situata pe locul primei scoli din Busteni. Cladirea reprezentativa în care functioneaza, apartinind Administratiei Publice Locale Busteni,  este clasificata ca fiind Monument de Interes National.

De curand s-au dat in folosinta noi spatii de lucru situate la etajul cladirii si in fostul pod.  La etaj se gasesc atat birourile cat si salile de curs ale recent infintatului

Centru Regional de Resurse in Turism (CRRT) Busteni.

Centrul Cultural din Busteni dispune de urmatoarele spatii:
  1. O sala de spectacole moderna de 260 de locuri putându-se adauga scaune pana catre 300 de locuri. Banchetele sunt modulabile lasând posibilitatea configurarii salii in functie de diversele tipuri de activitati. Sala are o acustica deosebita si este dotata cu instalatie de sunet si de lumini de ultima generatie.
  2. O sala polivalenta spatioasa (20 pâna la 30 locuri) care poate fi adaptata în functie de specificul activitatilor.
  3. Un hol central spatios in care se pot organiza si se oarganizeaza diverse expozitii.
  4. Trei cabine de machiaj dotate cu pupitre speciale cu oglinzi din trei unghiuri si cu câte o oglinda mare de 0,8/1,6m
  5. Trei cabine tehnice
  6. Doua terase exterioare dintre care una centrala care se preteaza la diverse activitati în aer liber (muzica de fanfara de promenada etc)
  7. Cinci birouri
  8. O curte exterioara în care pot fi parcate aproximativ 20 de masini dar în care se pot organiza si diverse activitati în aer liber (târguri, expozitii, carnavale, spectacole etc.)
Dotari tehnice:
  • instalatie de lumini formata dintr-o orga de lumini programabila cu 48 de canale si 34 de reflectoare cu lampi cu halogen de la 500w la 2000w.
  • instalatie de sonorizare formata din doua statii de amplificare, un mixer cu 8 canale, 4 boxe
  • 4 microfoane fara fir
  • 4 microfoane cu fir
  • suporturi pentru microfoane
  • un pian Wendl&Lung nou, procurat în 2008
  • doua pianine Belarus
  • un videoproiector
  • un ecran cu proiectie si retroproiectie de 3/4m
  • pupitru vorbitor
  • flipchart
  • doua calculatoare
  • un laptop
  • doua imprimante cu laser din care una color si una multifunctionala cu jet
  • o combina muzicala
  • playere audio si video
  • o camera video
  • practicabile pentru scena

Cursuri in domeniul turismului la CRRT Busteni

In cadrul Proiectului „Un viitor pentru tine!”, Centrul Regional de Resurse in Turism (CRRT) Busteni, cu sediul in cladirea Centrului Cultural „Aurel Stroie” (B-dul. Libertăţii nr. 93), organizeaza incepand din luna aprilie 2012, prima serie de cursuri de calificare (gratuite) pentru meserii conexe activitatii din turism (receptioner, ghid turistic ).

Date proiect:

Investeşte în oameni ! FONDUL SOCIAL EUROPEAN / Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 / Axa prioritară 5 – Promovarea masurilor active de ocupare /Domeniul major de intervenţie 5.1 – „Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare” / Contract nr. POSDRU/101/5.1/G/75495. www.viitorpentrutine.ro
Grupul ţintă căruia ne adresam este format din personae rezidente in localitatile de pe Valea Prahovei (Busteni, Azuga, Sinaia, Comarnic, Cornu, Breaza, provita si Campina) care  au studii mimime 12 clase (cu adeverinta de absolvent), nu sunt încadrate pe piaţa forţei de muncă şi aparţin urmatoarelor categorii:
  • persoane în căutarea unui loc de muncă,
  • persoane inactive (casnice)
  • șomeri (inregistrati sau neinregistrati)

Toate aceste persoane vor beneficia direct atât de informare, consiliere şi orientare profesională, cât şi de instruire, formare şi certificare profesională. Ne-am propus să analizăm nevoile locale la nivelul sectorului de servicii şi al resurselor umane cu o situaţie dificilă pe piaţa muncii şi vom încerca să oferim alternative de rezolvare a acestora.

DE CE UN VIITOR PENTRU TINE?

  • Deoarece aceste cursuri sunt cofinanţate de Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, nu va trebui să plătești nimic –  cursuri GRATUITE;
  • Cursurile pe care le vei face sunt certificate de Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților, recunoscute de Ministerul Muncii, Familiei si Protecției Sociale si de Ministerul Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
  • Probabilitatea de a te încadrare pe piața muncii va fi mai mare;
  • Vei dezvolta noi abilităţi şi competenţe după terminarea cursurilor care te vor ajuta să-ţi găsești un loc de muncă în domeniul turismului.
  • Vei primi subvenţie pentru a participa la aceste cursuri (400 ron.cursant)

Dacă vei invăța bine iți vom acorda premii:

  • Premiul I – 5000 ron
  • Premiul II – 4000 ron
  • Premiul III – 3000 ron
  • Menţiuni – 1500 ron

Vei fi permanent în contact cu cei din domeniu pentru a cunoaşte noi oportunități de angajare pe care le vei putea găsi şi pe site-ul www.busteni.crrt.ro. Este şansa TA de a participa gratuit la cursuri pregătite şi predate de experți în domeniu, de a primi o diplomă recunoscută național și de a primi atât subvenţiicât și premii!

Obiective specifice ale proiectului:

  • dezvoltarea de noi competenţe şi abilităţi pentru un număr de persoane cu o situaţie dificilă pe piaţa muncii, precum șomeri tineri, șomeri vârstnici şi șomeri de lungă durată, persoane inactive, persoane în căutarea unui loc de muncă, în Judeţul Prahova, prin participarea la cursuri de formare profesională în meserii din domeniul turismului;
  • formare profesională în domenii adaptate cerinţelor pieței muncii locale în turism – recepţioner, ghid turistic, agent de turism, lucrător în pensiune turistică;
  • creşterea nivelului de informare, motivare prin consiliere profesională și psihologică şi servicii de orientare în carieră pentru de 200 de persoane cu o situaţie dificilă pe piața muncii;
  • creșterea gradului de ocupare a forței de muncă în Județul Prahova prin mediere şi plasare pe piaţa muncii în domeniul turismului.

Pentru inscriere persoanele interesate sunt rugate sa contacteze:

Magda Bunghez la telefon 0730.330.887

 

CRRT Busteni – Centrul Regional de Resurse in Turism

CRRT Busteni este promotorul de activitati integratoare in domeniul turismului, intelegand ca evolutia acestuia trebuie facuta pe coordonatele conceptului de turism responsabil. Sunt utilizate diversele resurse care au o activitate directa cu turismul si dezvoltarea sa: informarea actualizata, accesul la expertiza, formarea profesionala, elaborarea de studii, rapoarte, baze de date , identificarea de parteneri, dezvoltarea de retele.

Fundatia Amfiteatru va organizeaza in parteneriat cu Primaria Busteni o serie de activitati specifice intr-un program coerent cu scopul asigurarii sustenabilitatii proiectelor europene destinate dezvoltarii turismului.

Formarea si asistenta profesionala :

  • cursuri de formare profesionala, respectiv de initiere, calificare, perfectionare, specializare, etc;
  • consiliere profesionala si urmareste evolutia ulterioara a cursantilor pentru continuarea pregatirii profesionale prin activitatile noastre sau prin colaborare cu unitati de invatamint, universitati, etc pentru activtati specifice (licenta, masterat, doctorat);
  • dezvoltarea relatiilor stiintifice intre “studiosii” romani si intre acestia si cei straini;
  • baza de date a persoanelor cu cultura turistica deosebita care devin “persoane resursa in turism”
  • baza de date regionale a institutiilor si a unitatilor care ofera servicii de pregatire, consiliere sau alte servicii in turism (parteneri ai CRRT).
  • baza de date a persoanelor consiliate si formate in cadrul centrului in cautarea unui loc de munca; arhivarea CV-urilor si realizarea activitatilor de mediere profesionala. Punerea la dispozitia angajatorilor unui numar de persoane potrivite cerintelor acestora pentru angajare (pe termen limitat sau nelimitat).

Cultura, educatia si cercetarea turistica

  • Identificarea si dezvoltarea de concepte si teorii despre turism in general si despre turismul responsabil in mod deosebit.
  • Dezvoltarea teoriilor integratoare despre turism, in conexiune cu stiintele economice , geografice, psiho-sociologice si culturale. ale literaturii si antropologiei etc Implementarea activitatilor de cercetare teoretica si aplicata, de formare si consultanta in planul dezvoltarii turistice, de analiza si evaluare a resurselor turistice, de impact cultural si ecologic a activitatilor turistice, de identificare a produselor turistice specifice unei comunitati, de armonizare a initiativelor locale cu directivele nationale, europene si internationale
  • Folosirea avansului stiintific si aplicativ din teoriile si metodologiile de analiza, programare, proiectare si gestiune a sectorului, cu o atentie deosebita spre dezvoltarea sustenabila centrata pe turism, evolutia normativelor in materie regionala, nationala sau internationala, inovarea tehnologica, in special in campul IT, introducerea de noi forme de planificare, proiectare si gestiune a dezvoltarii turistice, in exigenta si sub tutela valorizarii identitatii culturale locale/regionale
  • Realizarea si gestiunea unei biblioteci/banci de date, studii , carti si publicatii despre turism si dezvoltarea teritoriala si difuzarea continuturilor;
  • Colaborarea cu structuri de cercetare universitara si cu alte entitati nationale si internationale, cu entitati publice si private si asociatii care opereaza in turism , pentru dezvoltarea locala/regionala sustenabila, o corecta gestiune ambientala, planificarea teritoriala si tehnologica proprie interventiei sustenabile.

Consultanta antreprenoriala

  • Dezvoltarea de afaceri noi, inovative in domeniul turismului (recomandarea tipurilor de firme potrvite, surse de finantare, studii de fezabilitate, pregatire profesionala necesara etc.)
  • Asigura documentarea cu legislatia in vigoare
  • Organizeaza baza date cu operatorii, organizatiile profesionale, retele locale, nationale si internationale din turism
  • Realizeaza contacte cu institutiile si companiile specializate in scopul devoltarii activitatilor din zona;
  • Inventariaza produsele si detinatiile turistice din raza de actiune;
  • Stimuleaza activitatea de marketing turistic;
  • Furnizeaza informatii si consultanta cu privire la accesarea fondurilor potrivite tipului de activitate initiata de catre client
  • Organizeaza ateliere de networking si cultura antreprenoriala cu specialisti locali si regionali si cu antreprenori de succes din zona (prin proiecte);
  • Pune la dispozitia viitorilor antreprenori o baza de date cu persoane ce au urmat o formare in turism si care pot fi angajate in posturile necesare activitatii antreprenoriale.

Mijloace

  • Realizeaza site-ul CRTT  Busteni (www.busteni.crrt.ro), destinat profesionistilor
  • Dezvolta biblioteca fizica si virtuala;
  • Editeaza carti, publicatii, cursuri, studii etc proprii sau faciliteaza procurarea lor;
  • Efectueaza cercetari si consultanta pentru entitati publice si private;
  • Activitati de dezvoltare a capitalului uman prin cursuri, educatie, consiliere etc prin forme adecvate necesitatilor comunitatilor: cursuri, universitati de vara, consultanta antrprenoriala etc;
  • Realizeaza transferul si difuzarea rezultatelor cercetarilor in conferinte, seminarii, publicatii, web, activitati formative etc;
  • Dezvolta o comunitate de profesionisti si specialisti in turism din mai multe regiuni la Romaniei; faciliteaza transferul de informatii si bune practici intre acestia si specialisti internationali;
  • Pune la dispozitia celor interesati o baza de date cu persoane in cautarea unui loc de munca si realizeaza activitati de mediere profesionala – toate aceste persoane au fost formate profesional si consiliate profesional (este pacat sa nu facem asta mai ales ca vom avea o baza de date cu aprox 1500 de astfel de persoane).

Structuri proprii folosite

  • Centrele regionale de resurse in turism
  • Centrul de pregatire in turism – asistenta si formare profesionala
  • Arte (Agentia romana de turism si evenimente) – productie si comercializare produse turitice
  • Editura ARTE- productie editoriala(print si online)
  • Agentia.ro – productie de evenimente, PR, marketing

Parteneri

  • Primaria si Consiliul Local Busteni,
  • Consiliul Judetean Prahova
  • Institutii publice
  • Organizatii guvernamentale
  • Organizatii private
  • Universitati, bibiloteci, alte institutii si organizatii de invatamint, cercetare ,stiintifice, profesionale si de interes public